Drakensbergen, Graaff Reinet, Addo & Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Ashley - WaarBenJij.nu Drakensbergen, Graaff Reinet, Addo & Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Ashley - WaarBenJij.nu

Drakensbergen, Graaff Reinet, Addo & Knysna

Blijf op de hoogte en volg Ashley

24 September 2018 | Zuid-Afrika, Knysna

Dag 7 en 8 Winterton

Het is een tijdje geleden, maar we zijn zo aan het genieten dan een verhaaltje schrijven er niet van kwam.

Deze dagen brengen we door bij de Drakensbergen. Een prachtige heuvelachtige omgeving. Na een lange rit van 425 km en de nodige townships te hebben gezien komen we aan in Winterton. Een prachtige, idyllische lodge (Ardmore guest farm) die zeker in onze top 3 van favo lodges staat. Een prachtige achtertuin met uitzicht op de Drakensbergen genieten we van de zonsondergang. Een heerlijke grote kamer inclusief bubbelbad. Die avond eten we bij de lodge en er is zo weliswaar een a la carte menu met ruime keuze, we blijven nou eenmaal foodies. Jip gaat voor een traditioneel gerecht: beef bunny (half brood gevuld met runderstoof).

De volgende ochtend gaan we voor de canopy tour, een zip line parcour van boom naar boom in de jungle. Even wat adrenaline door het bloed laten stromen ;-). Hierna is het tijd om te hiken door de Drakensbergen. Een hike van 3 uur met de nodige heuvels, maar wat een prachtig uitzicht. Het was nog even spannend, maar we waren net op tijd terug voor het donker. Bij de uitgang besluiten we nog even om wat leuke souveniertjes te kopen, dit was ook een ervaring op zich. Na even zoeken om te kunnen betalen kwamen we uiteindelijk bij meneer die zo stoned was als een garnaal.

Eenmaal terug bij de lodge maken we gebruik van het bubbelbad en eten we wederom lekker bij de lodge.

Dag 9 Aliwal North

Dit is alleen om de afstand te overbruggen, we moeten een flink stuk rijden 540 km door het Golden Gate National Park. De lodge is niet echt een succes. Snel slapen en de volgende ochtend vroeg rijden.

Dag 10 Graaff Reinet

Na autorit van 320 km komen we aan bij onze lodge (Karoo Park Guesthouse). Voor het eerst een moderne kamer, heerlijk! Na een lekkere lunch is het tijd om de Valley of Desolation te beklimmen (Vallei van Verlatenheid). Een prachtig uitzicht over de stad en nog een stuk verder omhoog een mooi uitzicht over de vallei. Het doet ons een beetje denken aan de Blue Mountains in Sydney!

De dag sluiten we af met een lekker diner in de lodge. Waar we overigens de zelfde groep mensen tegen komen die ook op de hippo tour waren, zo zijn we nog een paar keer dezelfde mensen tegen gekomen bij lodges of toeristische activiteiten, hoe toevallig?!

Dag 11 en 12 Kirkwood

Na een goede nacht slapen besluiten we om geen gebruik te maken van hotel ontbijt maar te gaan ontbijten bij een leuk zaakje genaamd Our Yard en onszelf te verwennen met een Eggs Benedict.

Tijd om verder gaan, een rit van 275 km brengt ons bij Addo Elephant National Park. We besluiten om zelf op safari te gaan. De olifanten maken we van dichtbij mee, dat is zo bijzonder wat een mooie beesten! In de avond komen we aan bij onze lodge Lemon3 guest house, een prachtige moderne luxe kamer, we zijn helemaal happy ;-).

De volgende ochtend vertrekken we wederom vroeg naar het Addo park voor een safari met eigen auto. Helaas geen Big 5, wel veel olifanten en andere bijzondere diertjes. In de middag relaxen we bij het zwembad van de lodge. Overigens krijgen we een upgrade van de kamer, heerlijk!

Die avond gaan we voor het eerst ‘echt’ uit eten, bij Africanos. Heel leuk restaurant en lekker eten. Dit is toch even wat gezelliger dan bij de lodge elke avond.

Dag 13 en 14 Knysna

Met een beetje pijn in ons hart verlaten we de mooie kamer, tijd om naar Knysna te gaan (340 km).

We maken een stop bij Tsitsikamma National Park, vraag me niet hoe je dit uitspreekt. Het is een prachtig park aan de kust. Ook hier gaan we weer hiken, door de jungle gevolgd door een hangbrug. Ook besluiten we om naar een look out te gaan, de hike was heftig naar de top maar werd beloond met een prachtig uitzicht over de hele kustlijn.

Na deze leuke dag komen we aan bij onze lodge Knysna Country House, en besluiten we in de stad gezellig sushi te gaan eten.

De volgende dag bezoeken we de stad Knysna, we gaan naar wat uitzicht punten langs de kust en lunchen heeeerlijk bij Easthead Café. Die middag doen we rustig aan en liggen we bij het zwembad terwijl Ashley dit verhaal typt ;-).

De laatste dagen zijn helaas aangebroken, we gaan nog even optimaal genieten van dit prachtige land.

Liefs Jip en Ash

• 24 September 2018 - 14:50

Saskia Kik:

Weer leuk om te lezen...fijn dat jullie zo genieten

• 25 September 2018 - 14:42

André:

Wow. Het is wel aanpoten he met die kilometers. Maar het is en blijft zo te lezen een unieke trip. Heel dichtbij dieren die je alleen maar van de dierentuin en uit boekjes kent, echt geweldig! Hebben jullie al een favoriet dier? Eentje die je op de laatste dag nog eens zou willen zien? Nog veel plezier de laatste dagen, geniet ervan en blijf voorzichtig.

XX André

• 27 September 2018 - 18:09

Marja:

Ik zie het helemaal voor me, mooi verhaal! Plezier nog en tot gauw