Back at the Gold Coast - Reisverslag uit Bundall, Australië van Ashley - WaarBenJij.nu Back at the Gold Coast - Reisverslag uit Bundall, Australië van Ashley - WaarBenJij.nu

Back at the Gold Coast

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

21 Februari 2017 | Australië, Bundall

Lieve trouwe lezers,

Hierbij ons laatste reisverslag van onze FANTASTISCHE reis!

Vrijdag 3 februari
Vanaf Melbourne weer terug gevlogen naar de Gold Coast. Karen kwam ons van de airport ophalen, eenmaal weer thuis konden Bruno en Fletcher niet wachten om ons weer te zien na die weken! Het was echt hilarisch, ze waren zo blij en enthousiast en maakte allemaal gekke sprongetjes!! Dat is nog eens leuk thuis komen :-).
Die middag zijn we nog wat gaan shoppen in ons favoriete shopping centre: Pacific Fair en lekker gaan zwemmen en genieten van de zon. Het was echt een stuk warmer dan in december, zo rond de 35 graden, heeeerlijk!

Zaterdag 4 februari
Wederom wakker worden met een blauwe lucht en een heerlijk zonnetje, wat wordt je daar toch gelukkig van he?!? Vandaag zijn we naar een ander shopping centre geweest in een andere wijk; Robina. De rest van de dag weer aan het zwembad gelegen (zwaar leven), en af en toe beach tennis spelen, dit vonden de hondjes trouwens ook erg leuk! Gezellig met zijn 4en tennissen ;-).
Die avond zijn we met vrienden van Karen en Christophe uit eten geweest, voor Karen haar verjaardag bij een super goed Japans restaurant, dat was echt smikkelen. Daarna hebben we nog even een drankje gedaan bij Where Else in Surfers Paradise.

Zondag 5 februari
Happy Birthday to Karen!!! Dat werd gevierd met een feestontbijt en kadooootjes! Later die dag zijn we vertrokken naar Surfers Paradise, echt ons favoriete uitje. Alles klopt daar gewoon, de mensen, de vibe, het strand, de wolkenkrabbers en alle leuke winkels.

Maandag 6 februari
Dreamworld! Hier keek Ashley misschien nog wel het meeste naar uit van de hele reis, pretpark time :-). Jip stond iets minder te springen, maar achteraf gezien heeft óók Jip het enorm naar zijn zin gehad, echt waar!
Dreamworld is echt een tof pretpark, dierenpark en waterpark in één. De gekste achtbanen hebben ze daar. Aan het begin moest Ash eerst alleen in alle gekke achtbanen en werd ze voor gek verklaard door Jip, maar uiteindelijk is ook Jip overal in gegaan, jeeej! Een van de letterlijke hoogtepunten was een toren van 120m. Daar zit je dan. We probeerden te genieten van het uitzicht maar aangezien we enkele seconden later naar beneden zouden vallen, was onze volle aandacht daarop gericht. Klik. De stoeltjes schieten los en we vallen naar beneden. Wat een kick! :)
Verder heeft Dreamworld een gebied met allemaal tijgers, die shows gaven, en alle andere Australische dieren die je maar kan bedenken. Het waterpark was ook echt heel tof, super veel glijbanen, waaronder een hele grote trechter, waar je met een band in gaat. Savonds waren we erg moe van alle achtbanen, glijbanen en alle dieren. Niet te vergeten dat het heerlijk 33 graden was. Heerlijk!

Dinsdag 7 februari, laatste dag
Surfen! Van de Kerstman hadden we voucher voor een privéles surfen gehad. Om 08:00 uur verzamelen op Main Beach. En wat was het weer tof. Het waren best hoge golven, dus af en toe best pittig, helemaal toen we klaar waren om op ons board te staan. Die middag zijn we wederom naar Surfers Paradise gegaan, dit keer met een goede reden: Ash wilde graag een tattoo laten zetten, als herinnering aan deze mooie tijd. Zo gezegd, zo gedaan: een kleine wave tattoo op haar voet, zo blij met het resultaat! Ooh, en het deed best wel zeer haha, maar dat was het waard!! Verder moest Ash langzaam maar zeker afscheid gaan nemen van haar vakantieliefde: Bruno. Bruno (een van de boxers van Karen & Christophe) was vanaf dag 1 verliefd op Ashley. Zijn foto staat inmiddels op haar nachtkastje....

En dit was het dan.. onze reis naar Australië. De reis waar we zo lang naar hebben uit gekeken. 8 weken lang zaten wij in onze bubbel, proberen om van ieder moment te genieten. En wat was het mooi, het heeft zeker onze verwachtingen overtroffen! We zijn verliefd geworden op het land (Jip was dit al), de mensen, de cultuur en de prachtige natuur die Australia te bieden heeft. We zouden hier nog veel langer kunnen blijven maar helaas.

We willen dan ook de familie en vrienden bedanken: Karen&Christophe, Conny&Evert, Nicole&Julian, zonder deze mensen was deze reis niet gelukt, we zijn jullie eeuwig dankbaar voor jullie gastvrijheid en gezelligheid, we hebben ervan genoten!