MELBOURNE - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ashley - WaarBenJij.nu MELBOURNE - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ashley - WaarBenJij.nu

MELBOURNE

Door: Ashley

Blijf op de hoogte en volg Ashley

03 Februari 2017 | Australië, Melbourne

Hi Ya' all,

Hier alweer een update vanuit Down Under. Geschreven vanuit het vliegtuig, onderweg naar The Gold Coast, nadat we 2,5 dag in het fantastische Melbourne hebben doorgebracht. We zijn een klein beetje sip, want deze vlucht betekent ook onze laatste stop. Woensdag vliegen we weer terug naar Nederland. Met gemengde gevoelens... Tuurlijk is het fijn om onze familie en vrienden weer te zien, maar we hebben Nederland eigenlijk geen seconde gemist. Het leven is hier goed!

Dinsdag 31 januari
Na een vlucht van 1,5 uur vanuit Sydney, om 19:00 aangekomen in Melbourne, de temperatuur was even schrikken! Zo rond de 20 graden (overdag), dat hadden we nog niet meegemaakt in Australia!!! Ons hotel zat midden in een grote winkelstraat, gauw omkleden (lange broek en vestje) en hop de stad in om te eten. We hadden besloten om alle restaurantjes die Karen ons had gegeven af te gaan. First stop: Cumules Inc. Hier hebben we voor het eerst burrata gegeten. Je kan het vergelijken met buffel mozzarella, alleen dan van koeienmelk. Wij hadden er nog nooit van gehoord maar we hebben het sindsdien elke avond besteld, het stond overal op de kaart, maar dan net anders bereid. Echt heel lekker! De eerste avond had Melbourne zijn naam voor ons al waargemaakt qua eten. We've arrived in Foodheaven!

Woensdag 1 februari
Het wekkertje stond weer vroeg, aangezien we maar 2,5 dag hadden en we zoveel mogelijk wilden zien. We zijn lopend naar het Melbourne cricket stadion gegaan, onderweg kwamen we ook langs het gebied waar de Australian Open was gehouden, hier waren ze druk bezig met afbouwen, maar toch leuk om even gezien te hebben. Eenmaal binnen in het Melbourne cricket stadion bleek ook werkelijk een wedstrijd bezig te zijn. Victoria (provincie waar Melbourne in ligt) tegen New South Wales (provincie waar Sydney in ligt). Wel even snel de regels opgezocht ;-), dat maakte het wat leuker om naar te kijken!
Vanuit het stadion zijn we weer naar de stad gelopen om te gaan lunchen en een beetje te gaan winkelen. Ashley heeft toen wel even een lange broek aangeschaft, want ze had er maar een bij haar :-). Melbourne is echt een hele leuke winkelstad, de H&M zit in een heel groot kerkgebouw. Ik had nog nooit z'n grote H&M gezien! Het grote verschil met Sydney is, is dat Melbourne een stuk compacter is, en alles net wat beter aan te lopen is. Naast het lopen heeft Melbourne ook veel trams rijden in het centrum die gratis zijn. Ja, jullie lezen het goed: GRATIS. Het bestaat echt. Als Hollanders hebben we daar natuurlijk veelvuldig gebruik van gemaakt :-).
Die avond hebben we gegeten bij Café e Cucina, een must go volgens Karen. En dat was niet overdreven. Wij hebben nog nooit zo goed Italiaans gegeten, misschien bij één ander restaurant tijdens onze vakantie in Italië. But shit, the burrata, pasta, risotto and tiramisu was on point!!!!

Donderdag 2 februari
Laatste dagje in Melbourne alweer :-(. We hadden graag The Great Ocean Road nog willen doen, maar die bewaren we maar voor een volgende keer als we wat meer tijd hebben. De ochtend gestart met een heerlijke cappuccino, daar hebben ze hier ook verstand van! We zijn naar The National Gallery of Victoria gelopen. Hier hadden ze een expositie van VIKTOR&ROLF. Leuk om de Nederlandse invloeden aan de andere kant van de wereld te zien! Daarna een klein rondje door de botanical garden gelopen en weer terug gelopen naar het centrum. Voor onze 'afternoon tea' zijn we beland bij chocolaterie Koko, hier hebben we echt de beste karamel saus ever geproefd, schandalig lekker!!!

Die avond zijn we gaan gaan eten bij Movida (Spaans), wederom een must go volgens Karen (en ook volgens de Lonely Planet). Jip probeerde op onze eerste dag in Melbourne gelijk te reserveren, maar ze zaten al vol voor de komende dagen en stonden op de reservelijst of genoegen nemen met een plek aan de bar. Hier wederom burrato op haha en heerlijke tapas MmMmMm... Wat ons hier het meest is bijgebleven was de carpaccio van Wagyu met truffel schuim en een gepocheerd ei. Men, niet normaal lekker gegeten. Again.
Hierna nog een Gin tonic gedronken bij The Garden omdat het de laatste avond was helaas...

Kortom Melbourne je was fantastisch, bedankt (ook voor de extra kilo's, I guess...)!!!!

Op naar The Gold Coast voor onze laatste paar dagen op The Gold Coast bij Karen, Christophe en de doggies Bruno en Fletcher! Die hebben we wel gemist, de afgelopen weken!!!

Love, Jip en Ash

• 03 Februari 2017 - 08:01

Marja:

Hello down under, ja 'time flies when you're having fun'! Jammer dat het er weer bijna op zit, maar wij vinden het fijn om jullie weer te zien. In levende lijve dan want de op de filmpjes en foto's konden we zien dat het prima gaat met jullie

• 04 Februari 2017 - 19:14

Saskia:

Heerlijk genoten en ons een beetje mee laten genieten....op de kilo's na gelukkig die hebben we al genoeg....waarschijnlijk zijn jullie nu op de terug weg.....ik heb genoten van jullie belevenissen.....WELKOM THUIS...groetjes Sas xx